Visualizzazioni totali

martedì 22 aprile 2014

Rodica a văzut India




Să-mi spuneți sincer: cine din voi ar fi în stare să scoată cu inimă ușoară 3500 de euro din buzunar și să facă o călătorie în India? E clar, foarte puțini, mai degrabă nimeni. Și am să vă spun de ce. Vă împiedică bunul simț, cumințenia aia mic-burgheză cu dorința ei de a economisi, de a pune banii deoparte, pentru casă, pentru mașină, bani albi pentru zile negre. Dar mai ales vă împiedică faptul că nu aveți pasiuni răvășitoare, că nu vă atrage mistica. Mistica! Senzitivii! India! Ce îmbietor sună!

Pe Rodica Negru însă, o moldoveancă de vreo 40 de ani din Roma, mistica o atrage cu forța unui magnet. Irezistibil, din tinerețe. A citit zeci de kilograme de literatură despre puteri miraculoase, energie pozitivă și negativă, linii deschise de comunicare cu divinitățile cosmice, telepatie, telekinesis, medium, guru, karma și alte fantastlâcuri în care noi, oamenii obișnuiți, nu credem. A urmărit emisiunile despre senzitivi și bătăliile lor televizate, cele mai ales de la televiziunile rusești… Ce câștigă, din toată pasiunea ei, Rodica? E o întrebare absurdă, pentru că Rodica își satisface pasiunea pur și simplu, ceea ce o face fericită. Iar în rest… pierde. Bani pentru călătorii la Moscova, ca să-și cunoască Învățătorul, pe marele Vladimir Muranov, propovăduitor al unei înțelepciuni exoterice și interpret de mantra în limba sanscrită. Bani pentru călătoria în India, pe urmele înțelepților Orientului. Și pierderile, după cum prevestesc înțelepții, vor continua și în viitor.

Rodica s-a întors din India cu câteva zile în urmă. Înainte de plecare, deoarece o cunosc, am implorat-o pe toți dumnezeii să renunțe la aventură. Am speriat-o cu eventuale pericole la pândă. I-am zugrăvit ce ar putea ea să-și cumpere cu banii pe care îi arunca în praful Indiei: șiruri lungi de peștoaice grase la cuptor cu felii de cartof și rozmarin, butoaie de Nero d’Avola și Falanghina, haine Armani și pantofi Gucci… Dar cumpără vreo trei hectare de pământ în Moldova! Pune-i la bancă! Du-te și te distrează în cluburi de noapte la urma urmei! Mai mare folos ai să ai decât de la vacile și mizeria de pe străzile Indiei…

Nu. Rodica Negru a plecat în India. A zburat mai întâi la Abu Dhabi, în Emiratele Arabe Unite, unde s-a întâlnit cu grupul lui Vladimir Muranov care venea de la Moscova. Au luat apoi toți avionul spre Bangalor. Ajunși pe solul sacru al Indiei, pelegrinii noștri au luat calea spre Puttaparthi, orașul celebrului înțelept Sathya Sai Baba. La Puttaparthi, în ashram, adică în templul Învățătorului, se zice că totul e pătruns de o vibrație de iubire universală, iar omul se simte divin, pentru că Sai Baba, mort deja de câțiva ani, este el însuși Dumnezeu, iar spiritul său plutește prin aer și se atinge de toți. Sai Baba îi primește cu brațele larg deschise pe oamenii de orice religie, cultul său fiind sincretic, e asemănător cu creștinismul, dar împrumută câte ceva ceva de la mai multe religii, dar mai ales de la induism. Datorită lui Sai Baba, Puttaparthi a devenit un oraș celebru în toată lumea, țintă de pelerinaj mondial, iar Sai Baba însuși a făcut o sumedenie de opere de binefacere, a creat spitale și locuri de muncă.

- Și deci, Rodica, care au fost revelațiile tale spirituale, ia spune.
- În India mi-a plăcut absolut totul. Și lecțiile-seminare, și excursiile pe care le-am făcut, și natura, și mâncarea.
- Și grupul ăsta al lui Muranov, din care făceai tu parte, pe cine mai avea în componența lui?

- Cinci persoane din membrii grupului erau ucenicii lui Muranov. Apoi erau curioși alde mine. Era o femeie care venise tocmai de la Vladivostok, din Extremul Orient, cheltuise o groază de bani.
- Stai un pic, ucenicii pricep că doreau să devină un fel de guru și ei, dar ceilalți ce căutau?
- Păi au venit într-un loc deosebit al Pământului, unde canalele energiei cosmice sunt deschise, unde plutește spiritul lui Sai Baba și unde deci este posibil să te transformi. Unii au venit să se tămăduiască. Muranov însuși este considerat vraci, tămăduitor.
- A, poate că și tu crezi că dacă te doare ceva, urmează să te duci nu la medicul de familie, dar la vraciul de la Moscova.
- Da, pentru că medicina tradițională face numai rău.
- Bun, să lăsăm subiectul ăsta că mă enervezi. Ia spune cum vă petreceați vremea în India?
- Ne sculam la 4.15 dimineața ca să fim la 5.00 în templu. Acolo ascultam slujba și mantrele care se cântau. Era frumos. Mă simțeam foarte bine. Seminarele cu Muranov le făceam pe acoperișul unei case cu șapte etaje, așezați turcește pe niște pernuțe, la lumina lumânărilor. Era totul neobișnuit, natura exotică, vacile de pe străzi, maimuțele care intrau în camera hotelului dacă nu închideai bine fereastra. Am avut și un ghid indian care ne-a dus prin muzee, ne-a vorbit despre induism și despre caste. Am făcut o excursie și la Goa, unde există o plajă minunată, am făcut baie în ocean, apa era caldă, de 30 de grade, se zbenguiau delfinii. Am văzut o foarte frumoasă cascadă. Eram cazați chiar pe țărm, în niște căsuțe pe picioare de lemn…


            Într-adevăr, Rodica Negru a făcut o călătorie frumoasă. India e minunată. Am zis lucrul acesta mai ales după ce azi dimineață am preparat un ceai nemaipomenit din frunzele de ceai aduse de Rodica din India. Îl sorbeam și simțeam cum mă pătrund liniile de forță ale Universului, iar în cap îmi zboară un roi de gânduri mistice. Trăgeam în nări aroma ceaiului și pronunțam: Buddha Shakyamuni, Nirvana, Navamalika…

Nessun commento:

Posta un commento